 |
>>Kylis<<
|
Rökta räkan
|
2002-01-03 11:06:54
|
|
|
Vad föredrar du för Bolag nu?
|
 |
Parisab
|
KALKYLEN
|
2001-02-27 11:24:58
|
|
|
Hej
Förvärvet visar att bolaget kommer at förstätta att växa. Bolaget har hitentills vuxit med 58% per åt i fyra års tid med lönsamhet.
|
 |
Nya börssamarbeten
|
sixten
|
2001-02-27 10:48:50
|
|
|
Helsingforsbörsen HEX tecknade på tisdagen ett strategiskt samarbete med den estniska börsen TSE. Tallinbörsen kräver ett slut på samtalen mellan Helsingforsbörsen och Norex, det nordiska börssamarbete som OM Gruppen har initierat.
|
 |
IM-Norge förmögenheten har kommit!!
|
Kalle Anka
|
2001-02-27 10:17:05
|
|
|
ÄNTLIGEN!
Nu har så IM-Norge pengarna betalats ut!
|
 |
Bra,billiga fd IM-bolag
|
Dragos
|
2001-02-27 00:52:31
|
|
|
Inressant att konstatera att det finns flera IM-bolag som jobbar på " i det tysta ".
Tagmaster oms 30 milj,vinst 2 milj
Parisab oms 27 milj, vinst 2,4 milj
Vitec oms 40 milj,vinst 1 milj
Totala börsvärden: Tag ca 26 milj
Par ca 18 milj
Vit ca 27 milj
Tyvärr handlas ju aktierna på listor som f n är totalt döda,handeln i det närmaste obefintlig.
Fundamentalt är dock aktierna lågt värderade och det behövs nog bara lite bättre börsklimat totalt för att kurserna för samtliga de här aktierna ska dubblas.
Ser att det är en hel del "gammalt IM-folk" som skriver här och troligen många fler som läser.
Kan det inte vara dags för er att investera lite i de här kvalitetsbolagen . Det behövs sannolikt inte några stora investeringar för att kursen i samtliga nämnda aktier ska stiga rejält och närma sig ett rimligt värde. Jag tror på en god möjlighet till en liknande utveckling som för ca 1 år sedan då "IM-Belle" propagerade för kursdubblare på IM och faktiskt fick rätt flera ggr.Kanske dags för repris nu ?
Fast förhoppningsvis utan att det blir snabb kursnedgång igen.
|
 |
Nasdaq tar över Easdaq
|
sixten
|
2001-02-26 23:11:46
|
|
|
Från DI: "Amerikanska Nasdaq tar kontrollen över den problemtyngda paneuropeiska börsen Easdaq som byter namn till Nasdaq Europe. Därmed får Nasdaq sitt efterlängtade brohuvud i Europa samtidigt som konkurrensen ökar för den OM-kontrollerade börshandeln i Jiway, som samtidigt byter VD.
Efter en utdragen process väntas Nasdaq den här veckan köpa upp till 50 procent av aktierna i Brysselbaserade Easdaq. "
Kommentar: strukturomvandlingen bland världens börser kanske äntligen kan börja ta fart. Det har pratats länge om samarbeten och fusioner men i praktiken har inte så mycket skett. Nu när Nasdaq har börjat ta intiativet kanske det tvingar de andra aktörerna att agera och då kan det mycket väl gå undan. Nasdaq lär knappast nöja sig med denna affär, kanske en möjlig partner till SBI?
PS Är det någon som vet hur mycket Nasdaq får betala?
|
 |
IM-retro
|
Bear
|
2001-02-26 22:46:28
|
|
|
Ja, intervjun med Robux gav svar på ungefär de frågor jag ställt via e-post till bolaget.
Kvarstår att reda ut teknikaliteter kring licensrätten med SBI Holding.
Ställde även frågan huruvida man kan kringgå licensrätten med serverplacering i utlandet, frågan förblir obesvarad.
|
 |
Omsättningen nu och förr
|
Marie
|
2001-02-26 21:36:52
|
|
|
kan bara bekräfta det som LarsÅke skriver
angående omsättningen på Sbi för ett par
år sedan.
Hurvisa Sbi-holding är köpvärd eller ej
låter jag däremot vara osagt.
Bedminster ser mer och mer intressant ut.
Kan verkligen bli något stort med tiden.
|
 |
Bedminster
|
Björn R
|
2001-02-26 21:32:55
|
|
|
För oss som följt Bedminster fanns inget överraskande. Verkar "rulla på" som jag väntat.
Enda rejäla besvikelsen var formuleringen om O-listeansökan "lämnas in under 2001". Visar att ledningen fortsätter sin allt tydligare strategi "management by silence". Här sägs minsann ingenting som man inte kan uppfylla till 107 procent! Till skillnad från vissa andra bolag som handlas på smålistor.
Jag hade hoppats på besked om inlämning av ansökan efter nästa styrelsemöte, troligen i mars. Kanske avvaktar "gammelräven" från Skanska (ursäkta SO) gladare börsklimat. I kombination med förväntade nyheter från Bedminster kan taktiken kanske vara klok. För den som har lite tålamod alltså.
Positivt var uppgiften att det omfattande noteringsprospektet ÄR framtaget. Eftersom framtagningen skett i samarbete med börsens revisorer antar jag att arbetet är klart och att bara strategiska överväganden från Bedminster förklarar den diffusa formuleringen i kommunikén.
Intressant är också uppgiften om att Stora Vika nu processar 120 ton/dag. Trumman byggdes som en "70-tonnare". Visar att metoden är flexibel och kan köras med "turbo".
Uppgiften att "Kina kan bli den största marknaden de närmaste åren" låter häftigt. Kan tolkas som att Kinamarknaden på kort tid blir större än den nuvarande producerande I USA, Kanada och Australien.
|
 |
Bedminster
|
Lear
|
2001-02-26 20:08:04
|
|
|
I ett pressmeddelande 26 februari 2001 sägs att:
utsikterna för 2001 är goda.
Jag saxar:
"Kommentarer till resultatet 1/1 31/12 2000 för koncernen
Det svenska miljöteknikföretaget Bedminster AB, som under år 2000 förvärvade alla rättigheter
till den världspatenterade komposteringstekniken av avfall och därigenom blev världsledande
på området, redovisar ett resultat på 46,5 Mkr för verksamhetsåret 2000 (-12,3 Mkr).
Balansomslutningen steg till 204 Mkr (115 Mkr) och soliditeten uppgick till 51% (54%).
Den negativa resultatförändringen kan bl a hänföras till en anpassning till nya
redovisningsregler per 2001-12-31, vilket belastar resultatet med kostnader av
engångskaraktär. Betydande investeringar i anläggningen i Stora Vika gjordes också under året.
Kostnaderna blev högre än beräknat, men produktionen är nu i full gång: Styrelsen bedömer att
utsikterna att nå ett positivt resultat 2001 är fortsatt goda, samt att Stora Vika-anläggningen
når break-even under året.
Viktiga händelser under året
Förvärv av amerikanska BBC
Förvärvet av tillgångarna i det amerikanska bolaget Bedminster Bioconversion
Corporation gör Bedminster AB till världsledande inom Ewesons komposteringsteknik.
Genombrott på den kinesiska marknaden
Ett första licensavtal tecknades med ett kinesiskt företag som nu bygger en anläggning
i provinsen Hebei med en behandlingskapacitet på 300 tpd. Den kinesiska marknaden
har potential att bli Bolagets största inom de närmaste åren.
Produktionsstart Stora Vika
Bedminsters anläggning i Stora Vika startade produktionen i augusti och behandlar nu
120 ton avfall per dag (tpd). Planering för en utökning av anläggningens
behandlingskapacitet till ca 550 tpd utreds.
Avtal tecknat med Gotlands kommun
Avtal tecknades med Gotland som första kommun i Sverige om att behandla 60 tpd vid
anläggningen i Stora Vika. Avtalet löper på två år med möjlighet till två års förlängning.
Detta innebär ett årligt intäktstillskott på 10 Mkr för Bedminster.
Ansökan om notering på O-listan
Förberedelser för notering av bolagets aktier på O-listan pågår och det framtagna
noteringsprospektet kompletteras nu med bokslutet för år 2000. Slutlig ansökan
beräknas lämnas in under 2001.
Slut citat.
Jaha, vad ska vi tro om detta?
2
|
 |
Förtydligande
|
Lars Åke
|
2001-02-26 18:17:38
|
|
|
Med "Dock får väl potentialen anses så pass stor att det snabbt kan bli lite av en ketchup-effekt om ordrarna börjar trilla in." syftar jag givetvis på Obducat. Isec och Sbi-Holding tror jag inte alls på. Sonesta och Tagmaster är jag mer neutral till.
|
 |
Obducat
|
Lars Åke
|
2001-02-26 18:15:42
|
|
|
Ännu ett fd IM-företag som har förbålt svårt att få fart på omsättningen, liksom Sonesta, Isec, Sbi-Holding och Tagmaster för att nämna några.
Dock får väl potentialen anses så pass stor att det snabbt kan bli lite av en ketchup-effekt om ordrarna börjar trilla in.
|
 |
Rökta räkan - insider TM
|
Lars Åke
|
2001-02-26 17:42:37
|
|
|
Inga svindlande belopp dock ;-)
|
 |
ObduCat
|
Rökta räkan
|
2001-02-26 17:23:53
|
|
|
***OBDUCAT 12 MÅN: NETTORES -53,4 MKR (-18,4)***OBDUCAT 12 MÅN: OMSÄTTNING 29,2 MKR (25,0)
|
 |
TagMaster
|
Rökta räkan
|
2001-02-26 17:03:03
|
|
|
Insiderköp av 12000 aktier idag.
|
 |
Nya intervaller
|
Strindberg.
|
2001-02-26 17:00:22
|
|
|
Avsändare: kundservice@matteus.net Datum: 2001-02-26
Ämne: Nytt kursintervall för SBI-listan
Hej!
Fr.o.m. idag, den 26 februari 2001 ändrar SBI kursintervallen i handels- och rapporteringsreglerna.
De nya kursintervallen är enligt följande:
Intervall Aktiekurs
1 öre 5 kr
5 öre 10 kr
10 öre 50 kr
50 öre 500 kr
1 kr 5.000 kr
5 kr =5.000 kr
Med vänlig hälsning
Matteus.net
|
 |
klargörande
|
insider
|
2001-02-26 13:36:27
|
|
|
På Affärsdata fanns telegramet redan 12.12
|
 |
SBI-online
|
insider
|
2001-02-26 13:27:29
|
|
|
SBIs kärnområde information brister. Varför har nedanstående nyhet ännu inte kommit till min e-post?
|
 |
Offensiv satsning!
|
insider
|
2001-02-26 13:26:22
|
|
|
PARISAB: PARISAB VÄXER GENOM FÖRVÄRV - TAR ÖVER VERKSAMHETEN
I CATECH FRÅN SORB INDUSTRI AB
Inkommet 2001-02-26 kl. 13:07 från SBI
Parisab AB, som under de senaste åren vuxit sig starkt inom området kompakta och
högteknologiska kantautomater för sågverksindustrin, förvärvar av Sorb Industri AB rörelsen i
dotterbolaget Catech AB. Ett överlåtelseavtal har godkänts av respektive bolags styrelser.
Övertagandet sker per den 1 mars och härigenom skapas en med internationella mått mätt mycket
stark ny gruppering inom teknikområdet.
Genom förvärvet erbjuder Parisab nu ett komplett program (Minimate, Optimate, Maximate och
Catech) täckande kantverk, kantautomater, mätteknik och styrsystem. Parisab´s obemannade
system och Catech´s högkapacitetssystem ger möjligheter till för kunden optimala lösningar.
Förvärvet sker, genom övertagande av personal och teknikrättigheter, övertagande av tillgångar i
balansräkningen samt genom en riktad emission av 1,3 miljoner B-aktier, i enlighet med
bemyndigande från bolagsstämma den 16 maj år 2000. Därtill tillkommer en omsättningsrelaterad
tilläggsköpeskilling att utgå under en fyraårsperiod. Denna kan uppgå till max 5 Msek.
Kapacitetsmässigt kompletterar verksamheterna i Nyköping och Ljusdal varandra på ett bra sätt
samtidigt som samgåendet skapar en möjlighet till strukturellt bättre utnyttjande av kunskaper och
resurser.
Vd i Parisab Håkan Lövkvist ”en strukturellt riktig affär, som kunderna och vi kommer att få stor
glädje av – vi kan nu erbjuda lösningar för alla kapacitetsområden”.
Marknadsmässigt får Parisab tillgång till internationella säljkanaler. Något som strategiskt passar
väl in för Parisab´s kantautomater, som hittills marknadsförts med succé endast på den nordiska
marknaden.
Avsikten är också att skapa ett samarbete mellan Sorbs Trägrupp och Parisab i såglinjer där
kantautomater ingår.
Omsättningen för Parisab, vars aktie är noterad på SBI:s Innovationslista, förväntas efter förvärvet
uppgå till 50 Msek.
Catech , som arbetar med anläggningsbaserad försäljning och därtill hörande branschmässiga
svängningar, har de senaste åren brottats med lönsamhetsproblem. Omsättningen var under förra
året ca 20 Msek från att tidigare år ha legat på 30-40 Msek. Egenutvecklade lösningar med
kapacitet upp till 70 brädor per minut kompletterar Parisab´s obemannade lösningar för upp till 35
brädor per minut.
MBL-förhandlingar och -information har inletts i respektive organisation.
För mera information hänvisas till Parisab vd Håkan Lövkvist eller styrelseordförande Ingemar
Drakensjö.
|
 |
Loner - SBI - omsättning
|
Lars Åke
|
2001-02-26 11:19:07
|
|
|
Antar att du med 60-70Mkr/dag menar sen i somras, dvs efter att Tellus togs i bruk, för annars pratar du i nattmössan.
För 2-3år sedan var omsättningen på SBI gott och väl uppe i 1-2Miljarder/dag, med toppar upp emot det dubbla.
|
 |
SBI
|
Loner
|
2001-02-26 11:04:39
|
|
|
Om det där med nya intervaller stämmer så tror jag
att intresset och handeln kommer att bli intensivare och omsättningen att öka. I en del aktier verkar ställningarn mellan köp och sälj låsta. Det kommer att luckras upp nu. Nu är jag helt säker på att omsättningen kommer att öka när jag tänker närmare efter.
|
 |
SBI
|
Loner
|
2001-02-26 11:00:12
|
|
|
Omsättningen har aldrig varit i närheten av 1 miljard per dag. Den var som högst 60-70 miljoner vid något tillfälle.
|
 |
SBI
|
Loner
|
2001-02-26 10:58:25
|
|
|
Hörde på stan att någon sett att det blir nya intervaller i kurserna. Upp till 5 kr ska man kunna handla i ettöresintervaller. Stämmer det?
|
 |
Nordic Growth Market (fd SBI Marknadsplats)
|
Affekaffe
|
2001-02-26 10:52:42
|
|
|
Idag ökar öppettiderna på både OM och SBI detta kanske kan höja omsättningen för SBI Holding en aning? Snart kommer nästa insiderköp i detta grymt undervärderade bolag.
Glyssner - Motståndare till SBI Holding går sällan att resonera med. Skriver man ett inlägg får man personangrepp i dussintal tillbaka.
|
 |
beminster
|
miljöingenjören
|
2001-02-26 10:36:20
|
|
|
Bedminster 2001-02-26 10:23:44
Hejsan! Skulle vilja ha svar på frågor... Borås och Borlänge ligger längst fram av kommunerna i Sverige vad gäller sophantering. Vid ett besök på Fågelmyra sopstation i Borlänge fick jag se avfallshanteringen i stora drag. Hushållsavfall och annat organiskt material gav biomull och biogas som restprodukter + lite annat. På frågan om anläggningen i sig bidrog något tillskott till Borlänge kommuns kassa svarade de: Skulle denna del privatiseras skulle det bli KK på direkten... Givetvis tror jag inte att Bedminster har samma typ av anläggning men är den så pass vinstgivande och annorlunda så att det fungerar på lång sikt? Har funderat på att gå in i detta företag och skulle gärna vilja ha en kommentar. Hur som hellst så gäller det att placera pengarna i företag där en hållbar utveckling prioriteras.. mvh
|
 |
Bear
|
Lars Åke
|
2001-02-26 08:04:08
|
|
|
Japp, när det var som hetast så var omsättningen gott och väl uppe i över Miljarden per dag.
Glöm inte att bolag som Icon och Boss för att inte tala om alla Stenbecksföretagen var noterade på listan en gång i tiden.
|
 |
Intervju med Robux
|
Strindberg.
|
2001-02-26 04:41:31
|
|
|
Intervju med Robux 2001-02-20, Robert Rehbinder, ordf och Olof Hermelin, VD
Derank: Hur ser ni på verksamhetsåret som gick?
Robux: Början av år 2000 präglades av rekonstruktionen av gamla IMI och därefter genomförandet av nyemissionen under våren. Efter detta har mycket arbete lagts ner på att granska och utvärdera många bolag, projekt och affärsplaner. Vi har medvetet varit mycket kritiska och varit måna om att genomföra rätt typ av affärer, vilket vi nu i efterhand är väldigt nöjda med. Inte minst med tanke på det kraftiga prisfallet på IT-företag.
Derank: Hur ser strategin ut för år 2001?
Robux: Vi ska bygga upp en koncern inriktad på IT-tjänster med fokus på hantering av information. Vi har nu tagit de första stegen genom förvärven av IT-Compagniet och IT Service. Under året kommer vi att gå vidare med ytterligare förvärv och målsättningen för året är att skapa en koncern med en omsättning på 40-50 MSEK.
Derank: Kommer det att behövas nyemissioner för att finansiera expansionen?
Robux: Förvärven skall i första hand ske med egna aktier medan våra likvida medel främst skall användas inom den operativa verksamheten. Vi har som målsättning att generera ett positivt kassaflöde i hela koncernen för år 2001. Genom vår bas av ca 4 300 aktieägare, varav ett antal kapitalstarka och riskvilliga storägare, så finns det goda möjligheter till snabbare expansion om det skulle bli aktuellt. Någon nyemission riktad till våra egna aktieägare är i dagsläget inte planerad.
Derank: Varför förvärvade ni IT Service?
Robux: IT Service har en bra affärsidé, ett intressant verktyg för systemövervakning (Patrol), ett antal stora kunder (bl a H&M och Postgirot) samt en bra företagsledare. Dessutom kompletterar IT Service IT-Compagniet på ett bra sätt.
Derank: Vad ser ni för potentiella synergier mellan IT-Compagniet och IT Service?
Robux: Vi kommer att samordna verksamheterna med gemensam administration samt dra nytta av de olika bolagens kontaktnät till marknadsföring. Vi ser också synergier i det rent operationella arbetet där kompetenserna från de olika bolagen kompletterar varandra. Sammantaget ska samordningen både öka beläggningen för konsulterna och öka lönsamheten genom att vi delar på resurserna. Bolagen kommer att fortsätta drivas som två separata dotterbolag, men detta är till stor del av juridiska skäl.
Derank: Har IT-Compagniet fått ordning på sina problem?
Robux: Det brast en del inom marknadsföring och administration under hösten i IT-Compagniet. Olof Hermelin har gått in som t f VD i bolaget och vi försöker nu förbättra rutiner och fokusera på marknadsföring. Beläggningen har ökat men är inte tillfredsställande ännu. Vi tror oss även ha hittat en permanent lösning på VD-frågan i IT-Compagniet.
Derank: Hur ser ni på IM-systemets framtid?
Robux: Att sälja licenser har spelat en mindre roll i Robux, främst beroende på att vi har haft begränsade resurser och att intresset för att starta upp nya marknadsplatser har varit lågt beroende på börsklimatet. Många tvekar att starta upp små marknadsplatser i oroliga tider. Just nu arbetar vi aktivt med Holland. Går den affären igenom bedömer vi att det kan leda till nya affärer.
Derank: Hur ser ni på möjligheterna att använda IM-systemet i Sverige för aktiehandel?
Robux: Våra rättigheter enligt gällande avtal med SBI omfattar egentligen aktiehandel utom Norden. Vi har dock rätt att upplåta delar av systemet inom Norden, som tex depåfunktionen. Det finns olika infallsvinklar kring rättigheterna av systemet och dess handelsfunktion som vi avser diskutera och klargöra med SBI. Vi har dock svårt att tänka oss att skapa en helt ny ”börs”. Då ligger det i så fall närmare till hands att om möjligt samarbeta med befintliga aktörer.
Derank: Var kommer egentligen namnet Robux ifrån?
Robux: Robur som betyder styrka, med ett snabel-x i slutet, tycker vi både ligger i tiden samtidigt som det är ett kort och snärtigt namn som man lätt kommer ihåg.
Intervjun är genomförd av Niklas Engman och Staffan Malmer
© Copyright Derank Investment Service AB 2001
|
 |
Övrigt
|
Bear
|
2001-02-26 03:24:21
|
|
|
Lars Åke, inte har väl SBI omsatt 2-3 miljarder dagligen ?
Det kan möjligen ha varit någon eller några dagar under den värsta hysterin.
Fråga, Boxarn m.fl: Robuxintervjun här uppe till höger ???
Letar och tittar, hittar ingenting ???
MVH
|
 |
SBT och IFS
|
Mr Rockefeller
|
2001-02-26 00:30:59
|
|
|
I SBT finns det ca 47 miljoner aktier. Vid kurs 70 ore har bolaget alltsa ett marknadsvarde pa ca 33 mkr. Vet inte hur det ser ut med emissionen. Som jag tidigare sagt ar SBT lagt varderat, men det finns battre aktier att satsa pa.
Dock ligger nog genombrottet nara for SBT; jag har foljt bolaget nara under den tid det varit publikt och vet att det i forsta hand varit en fraga om 'nar' och inte 'om' bolaget skulle sla igenom. Om jag inte missminner mig fran alla besok jag varit pa pa SBT i Landskrona (naja, tva st atminstone) och alla ganger jag pratat ingaende med SBT-representanter (narmare tio ggr) sa ar SBTs havarm billigare att tillverka. Eftersom den dessutom ar bevisat battre an Haldex havarm gor det att SBT borde kunna bli hyfsat lonsamt nar de val nar lite volymer, vilket de nog kan gora ganska snart. Kom ihag att det ar samma person som uppfunnit SBTs havarm som uppfann Haldex havarm; SBTs havarm ar alltsa en uppgraderad version av Haldex havarm. Man kan nog saga att aktien ar vard atminstone en krona, med klar uppgangspotential.
Vad betraffar IFS forvanar det mig att kursen ligger sa lagt, pa aktiemarknaden har IFS hamnat i klar nedgangsspiral. Sa ej i verkligheten, dar bolaget tuffar pa. Resultatmassigt ligger IFS problem pa USA-marknaden dar bolaget hittills varit for sma, och kanske inte haft tillrackligt hog kostnadsmedvetenhet. Detta vet jag med 99%-ig sakerhet, aven om jag inte vill narmare specificera mig av hansyn till insiderlagstiftning och liknande. Detta ar emellertid nagot som haller pa att vanda; forvarvet av EMS gav IFS en rejal kundbas, dar stora uppgraderingsprojekt till IFS programvara ar i faggorna. IFS etablerar sig sakta men sakert pa USA-marknaden, dar resultatet kommer att forbattras ordentligt i ar, hur mkt vet jag dock inte. Kort sagt anser jag IFS-aktien vara klart kopvard pa dessa nivaer.
|
 |
Robux
|
sixten
|
2001-02-26 00:02:21
|
|
|
Vet ej hur länge intervjun legat uppe - såg den först nu. Trevligt initiativ i alla fall.
Med tanke på hur läget var i Robux/IMI för inte allt för länge sedan, att dåvarande VD blev sjuk i ett kritiskt skede samt med tanke på vad som hänt med värderingen när det gäller IT-branschen så måste man ge Robux en stor eloge för att bolaget överhuvud taget fortfarande existerar och för att man undvikit att drabbas av den hybris som tidigare rådde i IT-branschen. Nu kan Robux agera utifrån en styrkeposition: visserligen har man bara en liten kassa men eftersom kostnaderna i moderbolagets verksamhet är låga så ser det ändå rätt hälsosamt ut. Och värderingen på de bolag som Robux tittar på har dessutom blivit betydligt billigare.
Det skulle dock vara intressant att veta hur de bolag som Robux tittar på ser på risken att acceptera aktier i Robux som betalning med tanke på skattereglerna för fåmansaktiebolag. Dessa regler kan i slutändan göra att säljaren av bolaget får betala mer i skatt än han får in vid försäljningen (vilket bla DI skrivit om för några dagar sedan). Men kanske har staten vett att ändra på dessa regler nu när problemet har uppmärksammats i media.
Angående möjligheten att "starta en ny börs" så verkar man inte avfärda detta helt - självklart så kan det gå snabbare att komma igång om man samarbetar med existerande aktörer. Det skulle i alla fall vara kul om Robux "på nytt" gav sig in i denna nisch. Finansbranschen har, framför allt tidigare, präglats av mycket tradition och ovilja till förändring. Det har visserligen hänt en del på sista tiden men jag tror att det finns mycket kvar att göra.
|
 |
Robux - revisited
|
Boxarn
|
2001-02-25 21:58:37
|
|
|
Jag konstaterar med tillfredsställelse att
ledningen för Robux inser att det stora an-
talet aktieägare så att säga "i sig" utgör
en tillgång.
|
 |
Robux
|
Boxarn
|
2001-02-25 21:53:54
|
|
|
Hur länge har intervjun här uppe till höger
legat där? Jag upptäckte den just. Litet ne-
gativt att man inte ser några möjligheter med
ny marknadsplats. Personligen tror jag inte
loppet är helt kört än. Jag tror att möjlig-
heter kan öppna sig i framtiden även om lä-
get just nu är kärvt.
Derank skall ha beröm för ett lovvärt initia-
tiv, dvs. att göra och lägga ut intervjun så
att vi fick ett hum om hur landet ligger. Bå-
dar gott för att vi kanske ändå sakta men sä-
kert kan upprätta en dialog mellan det stora
antalet aktieägare i Robux och Derank. Kanske
vi får treva oss fram, men fan vet om vi inte
så småningom kan göra någonting av det här.
|
 |
www.gratisanalys.com
|
pernn
|
2001-02-25 20:50:17
|
|
|
http://www.gratisanalys.com
|
 |
Glyssner
|
PLURA
|
2001-02-25 19:29:46
|
|
|
Jag håller med dig att det som utspelas på VCW, när det gäller SBI-holding är sjukt.
Dessutom så är dom som är värst signaturlösa.
Inte kan man heller få några konkreta köpråd, utan det hela går ut på att häckla så mycket som möjligt.
Så finns det vissa signaturer som jag med glädje har läst med STORT förtroende, som har fallit in i det här häcklandet.
Det tar lång tid att bygga upp en bra signatur, men det går väldigt fort att förstöra den samma.
Ha´de.....
|
 |
Rättelse
|
IM-specialisten
|
2001-02-25 19:05:50
|
|
|
"naturligtvis ingen här på Derank, för vi vet ju bättre, eller"
|
 |
Vanligt kneg igen för????
|
IM-specialisten
|
2001-02-25 19:05:04
|
|
|
Undrar just hur många (naturligtvis ingen här på BS, för vi vet ju bättre, eller?) som i våras/somras tog beslutet att säga upp sig, för att ägna sig åt aktie-handel på heltid????
Åtskilliga kan man tänka sig, för "det var ju så lätt att tjäna pengar på börsen".
Aktier kunde ju bara "stiga".
Verkligheten kommer alltid ifatt fantasin förr eller senare, och man kan stilla undra hur många procent av dessa "lycksökare" som åter måst börja knega igen?
Självklart har dom som hade ett ordentligt statkapital säkert "överlevt", men jag minns att det var många som planerade att börja trada på heltid med mindre än 1Mkr (ja vissa pratade om att det skulle räcka med 4-500,000 när det var som mest hysteriskt på aktiemarknaden i våras).
En inte allt för vågad gissning är att minst 70-80% av dom som som började med trading på heltid, med ett kapital på mindre än en miljon, åter sitter på kneget.
Mvh
|
 |
Det vilar en FÖRBANNELSE över Sbi-holding
|
Lars Åke
|
2001-02-25 18:18:55
|
|
|
har ni tänkt på att det ( allt sedan SBI och IM började smida planer ) bara gått utför.
Ständiga prognosmissar, ständiga förseningar, parter som blivit förda bakom ljuset mm mm mm.
En gång i tiden omsatte SBI 2-3 Miljarder per dag. Idag är vi nere på 2-3 Miljoner. Minns inte var och riktigt när, men nånstans, nångång, läste jag om någon som skrev vad jag just skrivit i rubriken.
Man må tycka att Sbi är köpvärd (dock inte undertecknad), och kanske företaget blir framgångsrikt i framtiden, men nog sjutton känns det som om det VILAR EN FÖRBANNELSE ÖVER SBI-HOLDING? I alla fall måste ni som följt hela historien från första början hålla med om det.
Noterar att mitt förslag till IM-retro, som jag skrev om för 2-3 veckor sedan verkar delas av dom flesta. Kul, för jag tror som sagt det skulle kunna lyckas.
|
 |
SBI
|
glyssner
|
2001-02-25 17:29:58
|
|
|
Mr90%Likvid !
Du har helt rätt i att framtiden för SBI är osäker men jag må väl ändå få tycka att SBI är köpvärda på på dessa nivåer. Vad jag vill ha fram när det gäller mäklarna och direkthandeln i realtid är ochså fakta. Sen jag skrev mitt inlägg kl 20.30 i går kväll har den nydöpta "Gnägget" levererat åtta inlägg med personangrepp riktade mot mig.
Att ta fram gamla inlägg från förra året och med hånande kommentarer rikta sig mot skribenterna på WCV verkar i mina ögon synnerligen sjukt.
Även du har ju ett antal gånger sagt vad du tycker om SBI. Om inget nytt tillföres blir det tråkigt.Nu är den här debatten avslutad för den här gången.
|
 |
Tanken med Im-iden
|
Fredd
|
2001-02-25 15:53:43
|
|
|
Jag vill minnas att från början sades att,satsa i dessa bolg behåll i minst fem år.
jag som många andra földe med i den hysterin som skapats tidigare på denna sida.
kan vi som var med från början blicka tillbaks nu och se vad som hänt.
Efter dessa år är nu många av bolagen "på gång",ettpar har gått i kk preci som sagt,men resten börjar komma nu.
jag tror att vi som var med från början och lagt dem i byrålådan kommer att inom kort se ett gott tillskott till pensionen.
Trada i dessa aktier ,men i slutänden tror jag på köp och behåll i minst fem år,men det gav ju inga intäckter till IM eller nu SBI.
|
 |
SBT
|
Boxarn
|
2001-02-25 13:54:47
|
|
|
För 1 1/2 månad sedan så uttryckte jag farhå-
gor här om att företaget inte skulle komma
att överleva. Pressmeddelandet fredag morgon
talar ett annat språk. - Om jag nu inte över-
tolkar det. - Produkten har blivit standard
i New York och Atalanta. Förhandlingar pågår
med en av de större fordonstillverkarna i
Sydkorea. "Vi är inne i en positiv spiral
nu.", säger VD. Märkligt att inte någon vare
sig här eller på VCW kommenterat pressmed-
delandet. Är det någon som vet hur många ak-
tier det finns i bolaget, om emissionen har
påbörjats, hur många aktier det kommer att
finnas i bolaget efter emissionen osv.?
|