 |
>>Kylis<<
|
Rökta räkan
|
2002-01-03 11:06:54
|
|
|
Vad föredrar du för Bolag nu?
|
 |
TUSEN TACK PGA
|
Mandel
|
2000-01-12 14:50:36
|
|
|
Sållde mina SBI direkt....
|
 |
PGA
|
Hans J:son Linder
|
2000-01-12 14:49:45
|
|
|
Nej men till 5kr sa du ju.
Alltså ska den ner till minst den nivån.
|
 |
SBI=SKRÄP
|
Ny här
|
2000-01-12 14:48:45
|
|
|
Aldrig jag köper denna aktie mer :-(( Sälj skiten och köp guldkornen på listan istället. Det finns ju MASSOR AV BOLAG SOM REDAN GÅR MED VINST. Håller med "tage" i att ni redan gjort en fin hacka på aktien. På lång sikt är kanske aktien köpvärd, men vadå, det finns ju så otroligt mycket bättre allternativ!!!!! Minns Boxarn som hela tiden varit kritisk till bolaget.
|
 |
Tack PGA
|
JUN
|
2000-01-12 14:48:42
|
|
|
Bättre så.
|
 |
Jag gör mina IM-affärer genom FK
|
PGA
|
2000-01-12 14:47:49
|
|
|
Vits kanske säljer sina aktier genom FK. Värre är det inte.
|
 |
Kommentar tack!
|
PGA
|
2000-01-12 14:44:57
|
|
|
Tror ni Vits ska sälja till 1,35 kr eller? Tror ni Vits kan sälja till 10 kr?
Just det, överdrivet och på tok överdrivet.
|
 |
Nej PGA
|
Hans J:son Linder
|
2000-01-12 14:44:10
|
|
|
Vi förstorar inte detta!!! Det är skandal att sånt här får förekomma (för jag tar för givet att du talar sanning).
Sålde mina sista aktier idag och det känns skönt. Vägen är LÅÅÅNG innan sbi-holding kan börja gå med vinst.
Och inte är värderingen speciellt låg idagsläget.
|
 |
FK
|
tage
|
2000-01-12 14:43:29
|
|
|
Men sa du inte nyss att det var din FK, och isådana fall vilken är det då. Det är väl bättre att du säger vem det är än att en massa rykten ska förstöra allt vad im-bolagen byggt upp under senaste tiden.
|
 |
Sluta någon gång ni förstorar upp det här
|
PGA
|
2000-01-12 14:39:46
|
|
|
Härutöver tecknar VITS aktier motsvarande 3% av kapitalet (8,5% av rösterna), vilken post kommer att snarast placeras.
Så här står det i meddelandet som kom senast.
Det kanske är Vits som vill placera 3% och inte någon FK.
|
 |
Nu kan det rasa på bred front
|
tage
|
2000-01-12 14:37:41
|
|
|
Nu är samma tunga moln över im-bolagen igen, negativa skriverier i press är det sista vi behöver. Nu säljer då jag så har jag vinst iaf. Imorgon kan bli en mörk dag om nån väljer att skriva om detta. SBI har redan ett skamfilat rykte, och bättre blir det inte nu.
|
 |
SBI
|
Analytiker´n
|
2000-01-12 14:36:20
|
|
|
Typiskt IM-problematik.. Ngn vill sänka kursen för att göra klippet, från ena dagen till den andra har nu inte förutsättningarna förändrats.
Rusa inte iväg, ta en fundrare innan ni funderar på att sälja, låt inte krämare tjäna pengar på Er!!
|
 |
PGA
|
tage
|
2000-01-12 14:27:09
|
|
|
Det drabbar ju även andra bolag och trovärdigheten vid ett sånt påstående måste styrkas för det kan utlösa ännu en våg av utförsäljningar från IM.
|
 |
> SäkerPåSinSak
|
JUN
|
2000-01-12 14:22:32
|
|
|
Man kan ju se saken på olika sätt. Om man går ut med ett sådant påstående måste man nog kunna besvisa det. Annars ser i alla fall JAG det nog mer som ett (lyckat) sätt att försöka sänka kursen. Om inte minskar nog det tidigare mycket goda förtroendet.
|
 |
>>Skäker
|
PGA
|
2000-01-12 14:21:11
|
|
|
Som sagt, uppgiften är överdriven. Sluta nu.
|
 |
Tänk på
|
SäkerPåSinSak
|
2000-01-12 14:18:51
|
|
|
att många ännu inte tagit del av nyheten Imorgon kommer kursen att fortsätta ner.
|
 |
Skönt
|
Martinson
|
2000-01-12 14:16:37
|
|
|
Sålde mina SBI och fick 8:50 (en skön vinst på 100% på en månad).
Tänker köpa Estinvets och Tagmaster istället, känns mycket säkrare.
|
 |
SÄLJ SBI-HOLDING
|
SäkerPåSinSak
|
2000-01-12 14:15:00
|
|
|
Jag anar ugglor i mossen. Ett mycket märkligt agerande. Till JUN vill jag säga att jag litar på PGA till 100%. Han är en av dom verkliga klippor här på sidan. Glöm inte att han tipsade oss om affären med FK's kapitaltillskott dagen innan den blev offentlig. Då låg kursen på ca 2kr. Lyd mitt råd och sälj. Sen kan ni (högst tveksamt) köpa tillbaka på 4-5kr.
|
 |
>Marie
|
PGA
|
2000-01-12 14:03:59
|
|
|
Det tänker inte jag tala om. Det är illa som det blivit.
Överdrivet!
|
 |
PGA
|
Marie
|
2000-01-12 14:02:16
|
|
|
Vilken FK har du?
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
2000-01-12 14:01:16
|
|
|
Till Fredde!
Du frågade vad som händer.
Gäller det kurs är senast betalt 8:60, 14 % under kursrekordet.
I övrigt pågår utveckling och marknadsföring av färdiga produkter. Tycker det är kul att DI i fredags fick Obducat på plats 8 för mest köpvärda aktie på ett års sikt, SEB rekommenderar aktien som en av de 6 bästa köpförslagen och VCW fick Obducat som etta bland alla IT företag.
Kanske möjligheten till biosensorer i alla mjölkpaket om några år vore något? Obducat kan enligt Finanstidningens möte i höstas under optimala förhållanden ge en produktivitetsförbättring när det gäller biosensorer på 1 miljon. I stället för bäst före - en indikation på sämre kvalitet och sedan odrikbart. Obs att detta inte finns nu men bara tanken ...
Till hösten ska enligt planerna finnas en klar prototyp till hårddisk med kapacitet mer än en tiopotens över dagens bästa.
Var i lördags och såg på en sommarstuga i skärgården med sju sovrum - ja nästa år kanske.
|
 |
aktietorget
|
KYLIS
|
2000-01-12 14:01:06
|
|
|
Ser att jag tolkas på lite fel sätt på VCW, jag sågar inte "direkt" aktierna noterade på aktietorget jo kanske indirekt så blir det så men jag anser att man måste visa sitt missnöje och jag gör det via att skriva detta då många säkert läser det. Ta tex IM-föredettingarna IDL IMÄ VITEC, vad föranleder att dom handlas på en helt annan nivå än fallet hade varit om dom var noterade på IM? IDL hade säkert kostat drygt 10 Vitec 18 IMÄ säkert 7. Vad som är än mer underligt är att dom faktiskt ligger under Fondbörsens system dvs alla har tillgång till att köpa aktier till skillnad från IM. Är då IM-aktierna övervärderade, nä snarare så är det aktietorgets handelssystem som liknar stenåldern och får givetvis en negativ effekt på bolagens värdering tom inofficielt noterade aktier har bättre förutsättningar. Jag menar vi är nu i år 2000 och aktietorget skall kallas auktoriserad marknad? För att statuera exempel så jag har nu gått/går ur mina innehav på aktietorget i en ren protest mot ledande personer på marknadsplatsen. Situationen i dagsläget är ohållbar och trodde bara att orderdjupet var en del i nysatsningen i alla fall den uppfattning jag erhöll då jag till sist valde att gå in på marknaden. Synd på att fina bolag skall behöva förnedras på detta sätt, IMÄ tror jag stenhårt på och likt EPO-capitals undersökning så tyder allt på ett fortsatt gott år för nyemissioner med mycket riskkapital i bilden, så sköter IMÄ sina kort så blir aktien en vinnare, negativt för aktien är att dom har ett samarbete med aktietorget om förläggandet av emissionerna där. Sen kan man nu räkna med att det kommer att vara en rejäl rabbat på aktier som handlas på aktietorget, och den enda orsaken jag funnit till att dom värderas som dom gör är den sk "callen"
|
 |
sbi
|
PGA
|
2000-01-12 13:58:35
|
|
|
Det är inga stora mängder aktier till salu vad jag förstår. Tror det bara är till vissa kunder till FK, ingen fara.
FK vet att jag handlar en hel del på IM-marknaden, kursnedgången har blivit alldeles för stor PGA detta, om det är det.
Sluta kopiera mina inlägg.
|
 |
>>Marie
|
PGA
|
2000-01-12 13:48:12
|
|
|
Negativt är också att dessa aktier tar en månad att registrera så man kan inte sälja på en gång. Som BTA.
|
 |
> PGA angående sbi-holding
|
JUN
|
2000-01-12 13:43:08
|
|
|
Ganska grav anklagelse om det inte stämmer. FK måste få en chans att försvara sig. Namn tack, annars är det inte trovärdigt.
|
 |
>>Marie
|
PGA
|
2000-01-12 13:41:49
|
|
|
Man måste ha kontakter på rätt FK. Det är inga stora mängder aktier till salu vad jag förstår. Tror det bara är till vissa kunder till FK, ingen fara.
Jag ser att någon kopierat mina inlägg till en annan sida och det tycker jag inte om i det här fallet.
Ang. Medirox så måste man nog ha lite tålamod med det kommer löna sig.
Tacka också Tjorven ang. Medirox.
|
 |
PGA angående sbi-holding
|
Marie
|
2000-01-12 13:35:19
|
|
|
Jag vill också kunna köpa till fem kronor. Hur gör jag? Tack för alla råd, inte minst i Medirox *kram*
|
 |
Hoppas ni lydde mitt råd angående SBI-holding.
|
SäkerPåSinSak
|
2000-01-12 13:32:33
|
|
|
FRANGO
Absolut. Bolaget har mycket att bevisa. Bättre då, som vissa skribenter påpekat, att kamma en en skön 1000% (Gått från 0,80 öre på ett halvår) och istället köpa tex IMÄ eller varför inte ISEC? En skön lottsedel som kan gå hur långt som helst. Själv sålde jag mina sista SBI idag.
SäkerPåSinSak - Måndag, 10 Januari 2000 kl 18:38:02
|
 |
>>Rockefeller
|
dr.
|
2000-01-12 13:31:07
|
|
|
Du har helt rätt så länge inte Paris kommer med några nyheter innan dess. VD gick ut och berättade att om tre stora order på 11 miljoner i oktober och i december att omsättning skulle bli runt 20 miljoner. Det känns som om det händer något positivt framtills kvartalsrapporten kan detta mycket väl komma ut innan kvartalsrapporten.
|
 |
Paris kan falla...
|
Rockefeller
|
2000-01-12 13:22:52
|
|
|
Paris har gått upp för mycket, helårsraåpporten kommer bata att vara halvhygglig, det riktiga lyftet kommer inte förrän detta årets första kvartalsrapport, i april-maj.
Fram tills dess kommer det att gå att köpa aktien för mindre än 1,30.
|
 |
sbi
|
PGA
|
2000-01-12 13:22:26
|
|
|
40-50% rabatt ca 5 kr i morse. Men det var utan teckningsrätter så priset kommer bli ändå lägre, dom räknar på det nu.
|
 |
PGA berätta HUR och till vilket pris.
|
Bättre sent än aldrig
|
2000-01-12 13:17:54
|
|
|
En varning till om SBI
Har fått erbjudande att köpa för kraftigt rabbaterat pris. FK har erbjudit.
PGA - Onsdag, 12 Januari 2000 kl 12:03:42
|
 |
PGA berätta HUR och till vilket pris.
|
Bättre sent än aldrig
|
2000-01-12 13:17:19
|
|
|
En varning till om SBI
Har fått erbjudande att köpa för kraftigt rabbaterat pris. FK har erbjudit.
PGA - Onsdag, 12 Januari 2000 kl 12:03:42
|
 |
SBI
|
Milton
|
2000-01-12 13:15:16
|
|
|
Känns som att det kan bli fritt fall ner till 6-7 kr. Dax för återhållsamhet.
|
 |
SBI-Holding
|
Analytiker´n
|
2000-01-12 12:49:21
|
|
|
Aktien har gått ner lite, nu börjar en och annan skaka... Det finns fortfarande stor potential kvar i aktien. Den 1:e februari kommer det stora köp, se WCV hur stort intresset är. Fortfarande ett starkt köprekommendation.
|
 |
Texet
|
PGA
|
2000-01-12 12:35:14
|
|
|
Om vi antar att Texet kommer tjäna 15 Mkr innan skatt i år, 10,5 Mkr efter skatt så blir det 0,14 kr/ aktie. Om vi leker med tanken att det är New Wawe som är intresserade vad kan de då tänkas vilja betala? P/E-talet på New Wawe verkar vara ca 15 på årets vinst. Ett bud på Texet kan då ligga kring 2 kr, för synergier lär det också vara. Ett kontantbud blir då nästan 150 Mkr och är det rimligt? Nja, kanske mer troligt med betalning i aktier och vem vill ha det? Inte jag.
|
 |
Multisimplex
|
Dream Team
|
2000-01-12 12:05:13
|
|
|
Bolaget omnämns i Epo-bulletin som når flera tusen aktieintresserade. "Multisimplex AB siktar på en notering på O-listan år 2001. Detta framgår av ett pressmeddelande där bolaget berättar om inriktningen för det kommande året. MultiSimplex utvecklar och säljer tekniska lösningar och programvaror för optimering av processer, produkter och instrument. Kunderna finns bland värme- och kraftproducenter, inom massa- och pappersindustrin samt den kemiska industrin. Programvaran MultiSimplex används inom forskning och utveckling i ett 25-tal länder världen över. Bolagets aktier är idag noterade på Innovationslistan. Nu arbetar bolaget med att hitta lämpliga samarbetspartners och planerar stategiska förvärv inför noteringen."
|
 |
En varning till om SBI
|
PGA
|
2000-01-12 12:03:42
|
|
|
Har fått erbjudande att köpa för kraftigt rabbaterat pris. FK har erbjudit.
|
 |
Obducat
|
Fredde
|
2000-01-12 11:57:18
|
|
|
Vad händer med Obducat?
|
 |
Allmänt
|
KYLIS
|
2000-01-12 11:43:26
|
|
|
Ändra förutsättningar på kort sikt gör att jag sänker riktkursen i Flying till 88 kronor, tur i oturen skulle man kunna säga och visar att vad som helst kan inträffa. Givetvis får en sådann händelse negativ inverkan på kursen och bättre blev det ju inte när ett plan dagen efter störtade som krävde liv. Tror att Flying nu kommer att konsoldiera i kursintervallet 55-60 fram till rapporten och att handeln kommer att vara låg, lite synd då jag förväntat mig ökad volym och aktien började mycket riktigt upp mot 71 kronor, men när marknaden nåddes av nyheten gick luften ur och hamnade nära dagslägsta. Nu kan man bara avvakta rapporten och hoppas att det fundamentala tar över. Angående nya marknaden så har jag lite svårt att förstå hur ledningen resonerar, har själv varit i kontakt med ledande befattningshavare och ställt mig frågan hur dom tror dom skall locka investerare med det "call-upprop" som görs, iof sig så påpekade jag att orderdjupet var ett stort framsteg och en av orsakerna varför jag valt att börja investera på aktietorget. Men faktum kvarstår att ledningen verkar totalt ointresserad av en ny teknik, man blir nästan mörkrädd när man hör deras resonemang, "vi vill ha större handel innan vi byter överväger nytt system" Jag tror aldrig marknadsplatsen blir erkänd eller över huvudet taget får nån volym i handeln om dom inte tillmötesgår investerarnas önskemål, här är jag då lite kritisk till IMÄ som har ett avtal med aktietorget om kommande emissioner av bolag. Dessutom så går det att manipulera i de upprop som sker, sker i intervaller under dagen med fasta tider det sista 16.00. Vill du sälja så ska du aldrig lägga in denna förrän sista minuten före "callen", vill du köpa så gäller detsamma och när du lägger så lägg då strax över/under beroende på om du köper eller säljer. Detta är skrämmande jag kan gå före nån som legat i marknaden i 1-2 timmar, så rådet är uttnyttja detta om ni har för avsikt att handla där. Angående Texet så stoppades den säkert med tanke på att "nån" köpte in 100 000 aktier på ett bräde samtidigt som dom låg i förhandlingar och med tanke på den "insidershärva" som varit så är detta stopp fullständigt naturligt, lite jobbigt som aktieägare att behöva vänta så länge men det kanske lönar sig denna gång, dessvärre så han jag inte med denna gång men för er skull så hoppas jag det är ett saftigt bud?
|