 |
>>Kylis<<
|
Rökta räkan
|
2002-01-03 11:06:54
|
|
|
Vad föredrar du för Bolag nu?
|
 |
IMÄ
|
Loner
|
1999-12-15 11:35:57
|
|
|
3,20 mot 3,40!
|
 |
I - listan
|
Stig
|
1999-12-15 11:08:58
|
|
|
Snart börjar nog tidningarna få upp ögonen för hausen på I-listan samt att Rondeco ska flytta till O-listan. När dessa artiklar (för en gångs skull positiva) börjar komma så kommer intresset för I-listan säkert öka ytterliggare.
|
 |
Uppköpsryktena om Obducat
|
Nanotec
|
1999-12-15 10:54:57
|
|
|
Finansial Times skulle ha skrivit om detta på sid 13 idag. Där finns en artikel om gruvdrift i Afrika. I övrigt finns många intressanta artiklar, men ingen om Obducat. Om det fanns ett uppköp på gång så måste man stoppa handeln tills information har publicerats. Givetvis bör kursen upp, men lider någon skada pga lögner är det åtalbart.
Senast betalt för Obducat är 10:- och 492500 är omsatt. Kursen speglar inte ens värdet på DIMAS och mycket annat borde värderas högre.
|
 |
TEXET????
|
Räntan är låg
|
1999-12-15 10:42:07
|
|
|
Aktien gör ingen glad. Bättre att sälja och köpa något annat med större potential istället. Inte sjutton investerar man på IM för att köpa aktier i ett klädföretag. Inte minst med tanke på insiderhärvan.
|
 |
IMÄ
|
MiljöMagnus
|
1999-12-15 10:15:04
|
|
|
Ser att kursen stiget sen jag rekade dom på 2:10 förra veckan.
Köp 2:80 sälj 2:90
|
 |
88AN , Flying , IMÄ
|
MiljöMagnus
|
1999-12-15 10:02:26
|
|
|
Håller med dig till största del.
Marknaden har allt som oftats tendens att överreagera både negativt och possitivt.
Uppgången för vissa aktier är säkert berättigat. I andra aktier mer tveksamt, utan mer som en produkt av den extrema haussningen som råder.
Ps1. Är det bara jag och Nanotec som ser potentialen i Flying??
Ps2. Är det bara jag och möjligen Boxarn som ser potentialien i IMÄ??
|
 |
ISEC
|
JM
|
1999-12-15 09:45:38
|
|
|
Senaste nyemissionen var på 25 öre/aktie. Mvh
|
 |
ISEC
|
Ortodox
|
1999-12-15 09:14:51
|
|
|
Alla IM-bolagen har varit bisarrt nedkörda pga problemen mellan IM och SBI. ISEC är säkert värt någon krona per aktie. 1:- var emissionskursen en gång i tiden om jag minns rätt. SJälv skulle jag inte satsa på det bolaget, dom har inget riktigt långsiktigt i sig, är ungefär som en IT-konsult i praktiken.
|
 |
ISEC
|
dr.
|
1999-12-15 09:04:53
|
|
|
Jag måste få det förklarat för mig varför ISEC stiger så mycket på senaste nyheten. Jag har förtvivlat försökt förstå varför men inte lyckats hitta någon. Visst en liten uppvärdering är befogad, men snälla ni. Företaget har gång på gång misslyckats med sina planer och jag ser inte något som förändrats. De flesta av bolagen är väldigt lågt värderade fortfarande men det hjälper inte ibland när folk drar åt sig öron i en allmän börsnedgång. Ni som sitter med långsiktiga innehav behöver inte vara oroliga om ett år har många av bolagen uppvärderats med 100-200% och då är jag nöjd.
|
 |
Rondeco > Kalyl
|
JUN
|
1999-12-15 09:02:10
|
|
|
Vad har du för underlag för att Rondeco är övervärderat? Det är snarare tvärt om, eftersom man inte kan värdera framtida vinster. Har du inte läst pressmeddelandet?
|
 |
IM-bolagen
|
Kalkyl
|
1999-12-15 08:40:53
|
|
|
Hej Det är ingen börsyra på I-marknaden. Omsättningen på många bolag är 1-5 basbelopp med något undantag. Bolagen har gått igen de svåra första åren och flera förtjänar att värderas upp. Nästa alla bolagen är slimmade i sin produktion och har därför stort genomslag på resultatet när omsättningen växer. Det är inte ovanligt med TG1 på över 50%!!
Jag har alltid tyckt att Translink är undervärderat beroende på storleken. Det är listans största bolag omsättningsmässigt.
Rondeco är en klar säljkandidat på dessa nivår.
|
 |
I den börsyra som nu råder....
|
88:an
|
1999-12-15 07:54:02
|
|
|
...tänk på att det aldrig är fel att plocka hem en vinst!! Med det, inte sagt att jag inte tror på företagen, eller att dom är för högt värderade. Nej, tvärtom så har många aktier betydligt mer att ge, men som sagt...Svängningarna är kraftiga på I-listan och risknivån har ökat generellt (på kort sikt). Jag var nästan ensam om att ge köpråd på I-listan (eller att avakta försäljning) när det såg som mörkast ut. Det var när Tagmaster stod i 0,25 och CashGuard i 0,80 för att nämna två aktier. Nu (när allt är rosenrött) sticker jag ut hakan igen och uppmanar till försiktighet. Nu menar jag inte att man ska sälja allt man har, utan att istället minska sitt innehav med sisodär 20-30%. På så sätt frigörs kapital som kan vara bra att ha den dagen nyheter av den typ som Rondeco kom med pressenteras, eller i samband med rapporterna nästa månad, eller vid eventuella (obefogade) rekyler. Tänk på att i.o.m börsuppgången på I-listan(som faktiskt varit formidabel senaste tiden) ökar också kravet på att rapporterna ska uppfylla förväntningarna. Fortsatt lycka till på listan önskar en som varit med på IM, allt sedan introduktionen av Biolight...
|
 |
Re Re: MultiSimplex
|
Carolus
|
1999-12-15 06:48:34
|
|
|
Tillräckligt stor omsättning vid denna tidpunkt!
Ha det bra....önskar....
|
 |
IM-bolagens börsvärde
|
Dragos
|
1999-12-15 01:45:41
|
|
|
Om jag räknat rätt(har rätt uppgifter ang antal aktier i resp bolag) så är börsvärdena som följer: CG 170 milj Son 28 " Fly 55 " Tag 55 " Strand 54 "
Alltså verkligen "pea-nuts" i dessa IT-tider!
Det klart billigaste bolaget på listan är dock Paris med ett totalt börsvärde på bara 10 miljoner!!! Verkar i "osexig" branch förvisso - men bolaget tycks välskött,går med vinst och säljer verkliga high-tech-produkter. Undrar om det är bolagets minst sagt töntiga namn som ligger dem i fatet ?
|
 |
IM BOLAGEN
|
På väg att bli rik...
|
1999-12-14 22:37:56
|
|
|
Någon som har räknat ut bolagens BÖRSVÄRDE ???
CG,SON,FLY,TAG,STR.......
|
 |
Cashguard beat ´em all
|
ulysses
|
1999-12-14 20:44:43
|
|
|
Sista året har jag ytterst sporadiskt tittat in här.Därför undrar jag;var är ni allihopa nu när det händer det som ni hoppades på och skrev om in the old days.Daglivaruförsäljaren,Jimmie,annalys och vad ni hette.PGA finns visst kvar men han bryr sig inte om vad som händer i Cashguard längre?Har ni sålt?Givit upp?Nu? Nu ,när det faktiskt händer.I-marknadens flaggskepp upprätt,med torra segel,stadig kurs framåt i stark sydlig vind.Cashguard med patentmonopol för mångmiljardmarknad har bevisat sitt värde i den kommersiella verkligheten.Cashguard hjälper sina kunder att förbättra marginalen.Bevis finns.Produkten behöver inte testas av nya kunder de kan tala med befintliga Cashgard- användare eller använda sitt förnuft eftersom den omfattande "in vivo" (vilken vits dr.) närvaron talar för sig själv.Det handlar för handlarna nu om att inte ha sekunda verktyg utan ställa in sig i Cashguards orderled. I Sverige har detta blivit verkligheten i år och oddsen för att tappen går ur tunnan nere på kontinneten är nu alldeles förträffliga med tanke på referenserna i Sverige och valutaväxlingen om två år. Nu hakade sig kursen vid ett börsvärde på ca 170 milj,ivriga säljare, jadå.Det var somma sak på 45 milj dvs 1,50kr så sent som i slutet av oktober,det såldes girigt(arma krakar).Jag förstår det inte,om man nu ska syssla med denna typ av aktier varför missa ett sådant här fundamentalt upplägg?Jag orkar inte tjata på er gamla stötar men kommer att lägga in en kort pikande blänkare ska vi säga vid varannan krona.Grattis till er som rest med och är kvar,gå inte av före 500 milj med den information som finns denna dag.
|
 |
Rondeco forts
|
Björn R
|
1999-12-14 19:51:05
|
|
|
ja, det var kul. Jag slant, det blev en nolla för mycket i 2 000
|
 |
Rondeco
|
Björn R
|
1999-12-14 19:38:02
|
|
|
Många mysterier väntar den som tror att logiken styr här i världen...
Här några pusselbitar som kanske kan hjälpa till att förstå Rondecos köp av amerikanska moderbolaget Bedminster Bioconversion Corp:
Verksamheten har pågått sedan sjuttiotalet och det har gått trögt - fast tiotalet anläggningar är i drift i USA, Kanada och Australien. Och fler kommer.
Det är först nu med ökad miljömedvetenhet och alltmer skärpt lagstiftning (och deponiskatter) i USA som verksamheten blivit verkligt het. Metoden identifierades i Kyotoprotokollet som avfallshanteringens framtidslösning nr 1 - globalt sett.
BBC är inte publikt och ägarna är få. De är inga ungdomar och har långa framgångsrika affärsliv i andra branscher bakom sig. De är "rika som farbror Joakim" faktiskt. Ett av deras företag får Ericsson att framstå som en lanthandel på dekis (nu tog jag nog i, fast bara lite). Börja leta på Kayman Island i ett slott (vitt) om ni vill börja nysta.
Att driva BBC i den dynamiska utveckling som väntar kanske inte lockar pensionärer. Kan vara rätt att nu lämna över till dem som utvecklat metoden ytterligare och som - trots liten personalstyrka - efter bara några år är på väg att etablera sig i flera världsdelar. Samt sålt metoden till Karolinska Institutet, för att bara nämna en (år 20000 kommande) referensanläggning.
Obs också att Rondecos pelletpatent på "intelligent" icke-läckande organisk gödning är avgörande för totalkonceptets framgång. Att utnyttja det patentet är inte gratis ens för BBC, misstänker jag.
|
 |
SBI-holding
|
PLURA
|
1999-12-14 19:25:04
|
|
|
STRÅLANDE TIDER, HÄRLIGA TIDER. (när det gäller intäkter från handeln)
Ha´det.....
|
 |
Grisar och bakterier!
|
TRGM
|
1999-12-14 19:09:55
|
|
|
Med Ims bästa bolag menar jag Biogaia. trots vissa etiska hämmningar har jag generellt inte nåt emot Glycorex.folk som snackar att de skulle inte ta emot oran från ett djur då döden knackar till deras dörr snackar skit.Efter att jag har läst prospektet kändes patentet mer som en woodoo grej än en allvarlig menat forskning.Jag nämde fastigheter för jag tror att där potentialen finns efter att nuvarande hysterin lagt sig.
|
 |
Ortodox !
|
TRGM
|
1999-12-14 19:01:22
|
|
|
Ett bra inlägg från dig! Klart är att vissa människor är mer positiva än andra.Det jag vill bevisa är att man ser på saker och ting annorlunda beroende hur omgivningen reagerar ett ex.för två år sen Isec stod i ca 0.8 kr alltså som idag.plötligt skrev G.Son att aktien har riktkurs på 2kr aktien rusar utan märkbar anledning.Det kommer aldrig nån stor order utan aktien faller ner till 15öre.Ingen som räknar på Isec varken då det gäller samarbete eller ens slaktvärde.Nu spelar det ingen roll ALLT är positiv.alla bolag ska bli världsledande osv.Jag hoppar gärna på tåget men inte på ett skenande sådant-man kan bli utkastat vid inbromsningen många kommer att bli det.Märk att Im´s en gång bästa bolag går och stampar däremot nån skiten It bolag kommer i miljardvärde.Vem fan bryr sig om fastighetsbolag tills den dagen nån anser att "det är det bästa som finns.." och får gehör.
|
 |
Glycorex 2
|
Ortodox
|
1999-12-14 18:58:49
|
|
|
Glömde påpeka en sak, att Glycorex ett av världens ledande transplantionsteknikföretag, genomför en nyemission till kursen 1:-, avskiljning av TR sker 14 januari och tilldelning sker sista januari. Dessutom söker man omedelbar listning på SBI's väntelista.
|
 |
Glycorex
|
Ortodox
|
1999-12-14 18:44:01
|
|
|
TRGM du verkar inte gilla Glycorex. Varför? Här har vi ett bolag som är otroligt lågt värderat i förhållande till sin potential. Såvitt jag minns låg emissionskursen på 6:- för drygt ett år sedan, idag 1.40. Sedan emissionen har allt gått åt rätt håll. Allmänheten accepterar hela grundiden, nödvändiga tillstånd för försöksverksamhet har beviljats. Du ska få se, rätt vad det är så drar den iväg, precis som cattan. Marknaden är oändlig, alla vill vi ju ha om inte evigt så dock ett längre och problemfriare liv. Även med ett grishjärta.
|
 |
Åsnan Ior
|
Ortodox
|
1999-12-14 18:35:57
|
|
|
TRGM har så rätt på ett sätt. Alla de som satsar sina studilån, eller sjuksköterskan som satsar sin lön på det senaste hypade IT-bolaget. Dom får väl gå till socialen när sättningen kommer, och säkert kommer IM-listan att drabbas särskilt hårt eftersom likviditeten fortfarande är alldeles för liten. Å andra sidan kan jag inte låta bli att tänka på åsnan Ior när jag läser din kommentar. Den ständige pessimisten. Jag tror tvärtom. SBI-listning och det nya handelssystemet, kommer att kanalisera mer av kassaflödena till IM-listan (mindre kan det ju knappast bli), och då kan det bara gå uppåt för IM-bolagen. För fundamentalt har vi många sunda bolag som i kraft av SBI-listningen kan bli 10-dubblare, som t ex Glycorex, SBI holding, Strand och inte minst Focal. Se t ex Carolus riktkurser från igår. Det är alltså BÄTTRE BOLAG på IM-listan än mycket av det skräp som nu hetsas upp av div smarta personer. Detta kommer marknaden att upptäcka i ökande grad, eftersom den tjänar på det. Därför är jag optimist och lägger 90% av min portfölj i IM-bolag (inkluderar en stor post Obducat som jag haft sen i januari). Resterande 10% köper jag optioner för, jag ligger alltid med säljoptioner som risksäkring, men har halva beloppet i köpoptioner för att finansiera säljisarna. Detta eftersom trenden fortsätter uppåt, dvs det jag vinner på köpoptionerna köper jag säljoptioner för. Så försäkrar min sin portfölj.
|
 |
Alltid samma visa!
|
TRGM
|
1999-12-14 18:23:34
|
|
|
När man påstår nåt annat än den allmäna hysterin. Jag sålde inte för tidigt för jag köpte aldrig.Det enda jag äger det likvida medel på depån som jag tänker placera på en av aktierna på SBI. Jag väntar med spänningen när folk börjar köpa Glycorex och annat skit.Masspsykos ha en stor inverkan på vissa individer.det var det jag ville säga med mitt inlägg ingenting annat.Att konkursfärdig IMI stiger med 30% bara att den är billigt talar för sig själv.
|
 |
TRGM
|
tage
|
1999-12-14 18:01:47
|
|
|
Oj vad dumt, har du sålt för tidigt, nämen synd för detta är bara början för en del aktier som kommer att gå, tagmaster köpte jag för 3,20 för två sen och där är vi snart. kylis hade väl bara rekat sonesta 100% cashguard 300% och nu tagmaster så vem ska gråta blod? tråkigt om du missat allt, tjorven pga stig rockefeller boxarn jun med fler är nog ense om att en del bolag har mycket kvar till toppen och inte till botten! hahahaha det rimmade ju, fan va glad jag är. jag ska skicka en julhälsning till alla er på derank och gör det nu GOD JUL.
|
 |
Många äro de!
|
TRGM
|
1999-12-14 17:41:03
|
|
|
som kommer gråta blod.Speciellt de som kom på denna listan via WCV och Kylis.Att folk som skriver "Vad är Isec för något,har de nån produkt? var handlas de?"eller" hörde om Obducat vad gör de?köpte några tusen igår på 5 kr.".. Gratulerar till alla andra som spekulerade på de låga nivåer .Men kan inte hjälpa att jag känner att ännu en gång ska vi betrakta en kraftigt nedgång på Im-listan.
|
 |
SLÄP,SLÄPARE,SLÄPAST
|
Carola
|
1999-12-14 17:21:19
|
|
|
Kan det möjligen vara så att några idag fick upp ögonen för Tr.Link? Sveriges ledande inom sin bransch. Kolla på stänkskydd vid släpvagnars bakhjul skall ni märka att Kilafors står på mer än en. Ett mindre dåligt resultat är till stor del på avvecklingar och en felbedömning av Short-Rail. Sistnämda är dock något för framtiden.Tre saker som alltid kommer att vara på tapeten. Kommunikation, transport och sophantering. Därmed inte sagt att Rondeco är allsaliggörande. Varför säljs ett bolag som detta amerikanska istället för som vore mer logiskt till Rondeco istället för att själva expandera om nu ideen är så lysande!!!!!!!!????????????
|
 |
IT-rallyt
|
PGA
|
1999-12-14 16:53:44
|
|
|
Jag tror att det börjar närma sig sitt slut. Alla kommer snart vilja ut genom dörren, och den är smal. Frågan är om vi orkar stå emot?
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-12-14 16:35:45
|
|
|
Brev till Columbus!
Jag förstår dig. Trodde ett tag att du tänkte sälja allt. Försökte också få tilldelning när Obducat introducerades på IM, men bara min fru och dotter fick något. Köpte sedan optioner och har efter hand ökat innehavet av aktier bla vid alla nyemissioner. Inser också att det finns en risk med att ha fått en ganska så stor förmögenhet i Obducataktier. Tidigare låg förmögenheten huvudsakligen i Nokia, men de aktierna sålde jag helt i jan/feb i år. En hel del av intäkterna gick sedan till mer Obducat. (Ja några hundra Nokia köpte jag tillbaka senare på våren och avser behålla)
Här på IM/SBI har jag i övrigt Arcam, Flying, lite Glycorex och Rondeco. Arcam för att de har en god chans att minst 10 dubblas (från dagens pris) Flying för att de borde terdubblas och Rondeco tack vare Björn R.. Ja jag har också LightLab.
Anser att risken är större i Flying än Obducat. En konjunkturnedgång och andra aktörer är farligare för Flying än Obducat. Riskspridning gör att du ändå gott kan köpa några Flying.
Vill du ha än lägre risk så köp Rondeco. Behåll ändå Obducat som största innehav. Jag har haft aktier sedan 60-talet och aldrig upplevt en sådan potential i ett ägt företag som Obducat.
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-12-14 15:54:15
|
|
|
Till PGA!
Ja, schablonmetoden blir bra vid försäljning. Har fått rådet att sälja en del Obducat till mitt lilla familjebolag. Betyder att jag kan få fram pengar och samtidigt i viss mån ha alla aktierna kvar. Det är tillåtet att låna ut pengar till sitt eget bolag. Men 28% skatt blir det, fast övertid är det definitivt slut med på ordinarie jobbet. (Övertid ger mycket högre skatt). Ska nog bli mer aktiv i det egna bolaget - borde kanske åka till Taiwan och studera marknadsförutsättningarna för Obducat och till Kalifornien och ...
9:50 senast betalt och 989500 omsatta.
|
 |
Nanotec
|
columbus
|
1999-12-14 15:41:26
|
|
|
Tack för upplysningen! Jag håller med dig i det du skriver(även Indienresan)! Har varit med i Obducat sedan starten då jag hade turen att få en stor post vid emissionen och sedan dess ökat i samtliga nyemissiner, optionsprogramet och köp via handel. Nu har dock mitt innehav blivit så stort att det behöver viktas ner, varför jag nu säljer av delar av mitt innehav, dock långt ifrån allt!
Jag kommer att använda en del av det frigjorda kapitalet till ökning i bla SBI holding som jag har mycket högre riktkurs på än nuvarande kurs. Kommer kanske även öka i flying och texet, två relativt säkra papper med mycket bra potential jämfört med risken!
|
 |
VITS dröjer ytterligare: %22antagligen någon gång under vår
|
Milton
|
1999-12-14 15:15:20
|
|
|
Jag har ställt följande fråga till Lars Carlbom på VITS: -När blir första dagen med VITS på SBI?
Svaret: -Angående vårt elektroniska system för bolag noterade på SBI-listan så avgörs startdagen av när Fondkommissionärer och banker har möjlighet att installera systemet: Som du antagligen vet är det få som vill installera nya elektroniska system före årskiftet pga rädsla för Y2K vilket medför att starten antagligen sker någon gång under den kommande våren. Efter installation av systemet kommer en period av utbildning, övning och examination för de som skall handla i systemet.
Hoppas att detta besvarade dina frågor
Med vänlig hälsning
-------------------------------------------------------------------------------------- Lars Carlbom VITS Money Market
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-12-14 14:35:28
|
|
|
Liten rättelse till Columbus!
Nu kostar de 9:10.
|
 |
Till Nanotec
|
PGA
|
1999-12-14 14:30:40
|
|
|
Det blir schablonmetoden. Detsamma ska det bli med TagMaster.
|
 |
Obducat
|
Nanotec
|
1999-12-14 14:28:33
|
|
|
Brev till Columbus!
Hörde att du var säker på att det var Indien du nått fram till när du seglade västerut. Åter är du på väg att göra ett misstag. Obducat är en aktie som kommer att gå långt. Riskerna blev kraftigt mindre när kapitaltillskottet var säkrat i Nyemissionen. Betyder det då att kursstegringen är klar i bolaget? Att vi som tecknade för 1:10 fått våra dryga 800 % på några veckor.
Än har bolaget inte fått mer än en DIMAS order och när det gäller mönsterkort har man bara ett avtal med Ruwel, angående samarbete för att utveckla nästa generation etsutrustning för mönsterkort. Inget avtal är klart för tillverkning av nästa generation av IC. Visserligen har Xicon fått ordning på leveranserna från sin felande underleverantör och miljonorderna på elektronmikroskop droppar in till CamScan.
Vad händer när DIMAS nr 2 eller 3 säljs? Vad betyder ett avtal rörande tillverkning av nästa generation hårddisk? Nästa generation signalprocessor för någon mobiltelefon eller nästa genertion microprocessor?
Jag tror det bara behövs en positiv artikel i en större affärstidning och vi får en ny kursdubbling.
Behåll dina Obducat! Har du redan sålt så köp åter - just nu finns de för 9:-, igår kunde du köpa för 7:50 som högst och i fredags tror jag det var 6:30. Gör inte om ditt misstag med Indien!
PS Ser närmast fram mot de första 1000% på investeringen i nyemissionen DS
|
 |
Rondeco
|
Björn R
|
1999-12-14 13:59:00
|
|
|
Såg på WCW att några upptäckt att inte enbart IT är hett. Fast missförstånden är flera när det gäller Rondecos verksamhet (men jag orkar inte börja om igen att reda ut basfakta, verklighenten får visa sig.).
Någon på WCW förväxlade t ex Rondeco med Reculture. Men det rättades snabbt (tack).
Jag tror att om/när Reculture tvingas ge upp Gotland (från årsskiftet börjar deras kontrakt kosta stora pengar varje dag - ingen anläggning - inga inkomster - tippen stängd) ligger Rondeco nog bra till som tvåa vid den ursprungliga anbudsgivningen.
|
 |
TagMaster
|
Stig
|
1999-12-14 13:35:45
|
|
|
Kul med den hausse som fn. råder när det gäller IT-företag samt uppgången på IM!
I en del fall är det säkert befogat men i en del företag (framför allt IT-företag) så är risken nu mycket hög för bakslag. För den som vill hänga på IT-racet men ändå köpa en fundamentalt mycket billig aktie så är Tagmaster ett bra val. Tagmaster värderas fortfarande med en stor rabatt.
|
 |
Re: Multisimplex
|
Dill
|
1999-12-14 13:02:48
|
|
|
Mycket lågt värderat. Inget säkert kort iofs som du skriver, men med denna låga värdering har man ju med råge räknat in riskerna i kursen. Med tanke på att chanserna är ganska goda att de vänder till positivt resultat i slutet av 2000, så är aktien mycket lågt värderad, anser jag. Jag tycker dessutom att man följt prognosen bättre än många av de andra IM bolagen. Vad är det som du inte tycker att de uppnått, men som stod i progosen?
|